Współpraca z software house a marketing internetowy

0
172

Rynek reklamy internetowej rozwija się w zawrotnym tempie. Dane ze Stanów Zjednoczonych pokazują, że roczne wydatki na reklamę online przewyższają o 30 miliardów dolarów wydatki na reklamę telewizyjną. W Polsce obserwowany jest podobny trend. Ogromne kwoty przeznaczane na reklamę w sieci powodują konieczność poszukiwania rozwiązań, dzięki którym można osiągać coraz bardziej ambitne cele.

Czy współpraca z software house może sprawić, że budżet marketingowy będzie wykorzystywany optymalnie? Czy dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu można osiągać lepsze efekty?

Nowoczesna analiza danych

Podczas planowania działań marketingowych bardzo często wykorzystuje się dane historyczne. Analiza skuteczności podejmowanych działań pozwala inwestować w te, które przynoszą najlepsze efekty. Najnowsze oprogramowanie BI – wykorzystujące między innymi sztuczną inteligencję – pozwala pójść o krok dalej i analizować dane w czasie rzeczywistym. Oznacza to możliwość odejścia od długookresowego planowania opartego na raportach z lat ubiegłych. Dzięki szybkiej analizie możliwe jest podejmowanie natychmiastowych decyzji dotyczących zmian w działaniach marketingowych.

Wszystko to sprawia, że współpraca z firmą programistyczną, mająca na celu przygotowanie nowoczesnych systemów BI, pozwala optymalizować zarówno zakres działań jak i planowane wydatki.

Zwiększanie konwersji dzięki systemom CRM

Kolejnym ciekawym narzędziem, dzięki któremu można optymalizować działania i budżety marketingowe, są systemy CRM. Najnowocześniejsze oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami pozwala zbierać ogromne ilości danych o potencjalnych i aktualnych klientach. Dzięki temu możliwe jest zwiększanie konwersji i generowanie większej sprzedaży. W jaki sposób?

Po pierwsze nowoczesne systemy CRM pozwalają zbierać informacje o relacjach z klientem z wielu źródeł. Ma to szczególne znaczenie dla firm stosujących strategię wielokanałową – opartą na wielu kanałach komunikacji i obsługi. Dzięki oprogramowaniu marketerzy są w stanie analizować wszystkie interakcje firmy z klientem. I na ich podstawie wyciągać odpowiednie wnioski dot. skuteczności działań.

Dodatkowo nowoczesne oprogramowanie pozwala nie tylko na analizę dotychczasowej relacji, ale także na skuteczne przewidywanie przyszłych potrzeb i indywidualizację oferty. Indywidualizacja ta może być wykorzystywana zarówno w komunikacji marketingowej jak i w procesach zwiększających wartość zakupów.

Budowanie lojalności klientów

Przygotowywane przez software house-y systemy CRM odgrywają też niebagatelną rolę w budowaniu lojalności klientów. Dzięki indywidualizacji oferty oraz usprawnieniom procesów sprzedażowych i obsługowych możliwe jest budowanie pozytywnych doświadczeń klientów i zwiększanie poziomu ich lojalności.

Możliwości wpływania na lojalność klientów sprawia, że wydatki marketingowe przeznaczone na pozyskiwanie klientów przynoszą o wiele lepsze efekty. Długoterminowa relacja jest zawsze bardziej rentowna niż jednorazowa transakcja. A zapewnienie rentowności działań reklamowych jest jednym z najważniejszych zadań marketerów.