Reklama w wyszukiwarkach – jak ją zaplanować?

0
280
Chcesz, aby Google Ads pokazało twoją firmę na pierwszej stronie popularnej wyszukiwarki internetowej? Taka pozycja nie jest dziełem przypadku. Reklama w wyszukiwarkach jest starannie zaplanowaną strategią, nad którą pracują fachowcy. W jaki sposób ją stworzyć, żeby okazała się skuteczna?

Złota dziesiątka, czyli klucz do sukcesu

Trudno prowadzić swój biznes bez inwestowania w reklamy w wyszukiwarkach. Jeśli o twoim istnieniu będą wiedzieć nieliczni, żadna wyszukiwarka nie poleci produktów lub usług, jakie proponujesz. Badania pokazują, że szukający informacji internauta przegląda tylko pierwszą stronę, którą mu podpowie wyszukiwarka. Zaledwie kilka procent sięga po kolejną dziesiątkę propozycji z drugiej strony. Złota dziesiątka jest więc na tyle kluczowa, że decyduje o tym, czy utrzymasz się w swojej branży. Tylko nieliczne podmioty, najczęściej lokalne, potrafią się obronić bez reklamy tego typu. W ich przypadku silniejsze jest polecenia firmy przez jej klientów.

Podłącz się pod światowego giganta

Reklama w wyszukiwarkach Google oznacza przyłączenie się do absolutnego internetowego giganta. Codziennie tysiące osób wyszukuje informacji z branży, do której należy twoja firma. Uważasz, że i tak będziesz widoczny, bo sporo wydałeś na stronę internetową firmy? Niestety, pięknie wykonana witryna www nie generuje ruchu w sieci. Użytkownicy będą mieć wielkie problemy, żeby ją odnaleźć, jeśli nie znają nazwy firmy. Reklama w wyszukiwarkach zapewni ci rozpoznawalność, która jest motorem napędzającym biznes. Jak długo czekasz na efekt? Czasem już w ciągu 24 godzin możesz wyświetlać się na najwyższych pozycjach. Wszystko zależy od zastosowanych fraz kluczowych.

Dobrze dobrane słowo kluczowe

Reklama w wyszukiwarce opiera się na słowach kluczowych. Jeśli chcesz ją dobrze zaplanować, poproś o pomoc specjalistów od marketingu internetowego. Dowiesz się od nich, jak ważne jest staranne dobieranie słów kluczowych. Niosą ze sobą potencjał, który okaże się bezcenny przy pozycjonowaniu strony www. Algorytmy Google zwracają uwagę na jakość słów kluczowych i treści reklamowych. Trafność zaproponowanych fraz i opisów zapewni niższe koszty za kliknięcie, więc poprawi rentowność kampanii. Jak dobiera się słowa kluczowe? Wszystko zależy od branży. Z wielu możliwości starannie selekcjonuje się tylko to, co naprawdę dobrze rokuje.

Reklamy rozszerzone

Reklama w wyszukiwarkach świetnie sprawdza się w formie rozszerzonej. Dzięki temu internauci zobaczą dokładne dane twojej firmy. Otrzymają też informację, w jakiej odległości od ciebie mieści się jej siedziba. Takie działania są świetnym uzupełnieniem zwykłego linku sponsorowanego. Czego mogą dotyczyć rozszerzenia? Nie tylko lokalizacji, ale też objaśnień, połączeń, wiadomości, linków do podstron, a nawet cen i promocji. W tym ostatnim przypadku internauta od razu dowie się o dostępnych na stronie ofertach promocyjnych i zniżkach.

Reklamy w wyszukiwarce można modyfikować. Raz obrana strategia wcale nie musi obowiązywać przez cały czas.