Na rynku oferowanych jest wiele profesjonalnych kursów i szkoleń dla pracowników z branży HR. Kursy tego typu rozwijają zarówno umiejętności miękkie jak i twarde. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy jakie umiejętności są ważne w firmach z branży HR.
Jakie umiejętności są potrzebne osobom pracującym w branży HR?
Szkolenia dla firm HR mogą skupiać się na rozwijaniu kompetencji miękkich lub twardych. Pracowanie w tej branży wymaga bowiem nie tylko wiedzy z zakresu zarządzania oprogramowaniem do rekrutacji, umiejętnym korzystaniem z LinkedIn oraz komunikatywnym językiem angielskim, ale przede wszystkim dobrze rozwiniętych kompetencji miękkich. Kluczową rolę odgrywają wszelkie kompetencje związane z komunikatywnością. W tym między innymi:
- umiejętność sprawnego poprowadzenia rozmowy;
- umiejętność rozpoznania talentów poszczególnych osób i umiejętności przydzielania im dopasowanych do nich zadań;
- umiejętność zadawania trafnych pytań;
- umiejętności łagodzenia konfliktów;
- umiejętności rozmawiania na trudne tematy i okazywania empatii.
Poza tym niezwykle ważne jest zarządzanie zespołem w firmie. Osoby wyznaczone na liderów w branży HR muszą dopiero nauczyć się, jak powinny budować zaufanie w oczach swoich współpracowników. Pracodawca musi skupić się na rozwijaniu w nich cech przywódcy i jednocześnie zachować w nich poczucie przynależności do grupy.
Czy warto inwestować w szkolenia pracowników?
Poza tym, że kursy rozwijają kompetencje, dodatkowo działają motywacyjnie. Szkolenia dla firm HR rozwijają i poszerzają horyzonty pracowników. Budują więzi między członkami grupy i pomagają wyznaczać nowe cele. Kursy są źródłem inspiracji i pozytywnym bodźcem, który daje zespołowi trochę więcej kreatywności podczas codziennej pracy.
Z reguły kursy są mocno docenianym dodatkiem pozapłacowym przez samych pracowników. W ten sposób pracodawca nie tylko buduje przewagę konkurencyjną w postaci podnoszenia kompetencji swojego zespołu, ale także zapewnia dodatkowy benefit dla pracowników.