Obecnie istnieje niepisana zasada, że „jeśli nie ma cię na mediach społecznościowych to nie istniejesz”. Nie ma w tym nic zaskakującego, ponieważ serwisy społecznościowe stanowią podstawę do kontaktu między ludźmi, a także podstawowy kanał promocji i docierania do klientów czy budowania relacji z nimi. Z tego powodu większość firm decyduje się na konto firmowe na Facebooku.
Konto na Facebooku to podstawa
Facebook może nie jest już tak potężny, jak kiedyś, jeśli chodzi o zasięgi i bycie bezkonkurencyjnym serwisem społecznościowym. Jednak w dalszym ciągu jest jednym z gigantów na rynku i większość osób ma tam konto.
Konta na Facebooku widzą zarówno zalogowani i niezalogowani użytkownicy, chyba, że dane konto ma ustawiony profil prywatny – wtedy dostępne będą okrojone informacje w zależności od decyzji użytkownika.
Profil firmowy na Facebooku – krok po kroku
Pierwszym krokiem jest posiadanie prywatnego konta na Facebooku. Konto prywatne może być administratorem dla kilku kont firmowych. Poza tym, można przyznawać innym dostęp i uprawnienia do wybranych profili i stron firmowych jako administrator.
W celu utworzenia konta firmowego należy utworzyć stronę na Facebooku i wybrać odpowiednią kategorię. Następnie uzupełnić dane na temat firmy, m.in. dane kontaktowe, szczegóły działalności, odnośnik do strony, zdjęcie profilowe. Możliwe, że Facebook zażąda w procesie tworzenia potwierdzenia adresu e-mail lub wersyfikacji poprzez numer telefonu.
W przypadku profilu firmowego istotna jest jego prezentacja wizualna. Powinien być zachęcający i przejrzysty. Służy w końcu do promowania marki i budowania jej świadomości wśród użytkowników. Warto zamieszczać na profilu firmowym dobrej jakości zdjęcia, informacje na temat aktualnych projektów i promocji, a także posty, które będą tworzyć komunikację pomiędzy marką i użytkownikami (np. pytające o ich opinie i doświadczenia, konkursy, itp.).
Więcej na temat profili firmowych na Facebooku można przeczytać na https://piotrweppe.pl/jak-zalozyc-konto-firmowe-na-facebooku/.