Czy opłaca się otworzyć salon kosmetyczny w centrum handlowym?

0
408
Zastanawiasz się nad własnym biznesem kosmetycznym? Dobrym miejscem na jego otwarcie jest centrum handlowe. Gdynia i inne duże miasta mają już tego typu punkty, ale zapotrzebowanie na usługi z branży beauty jest spore. O czym musisz pamiętać, zanim biznesplan wprowadzisz w życie?

Indywidualista kontra pracownik korporacji

Salony kosmetyczne działają na dwa sposoby. To całkowicie samodzielne placówki lub punkty, należące do konkretnej sieci. Jaka opcja jest lepsza? To zależy od ciebie. Jeśli jesteś indywidualistą i chcesz być szefem dla siebie, rozważ opcję numer jeden. Mniej odważni przedsiębiorcy wolą działać jako element większego łańcucha. Otwierają franczyzę, lub stają się częścią większego biznesu. Dostają wiedzę, patent i produkty, więc mniej ryzykują. Jakie podmioty widujesz, odwiedzając centrum handlowe Gdynia, Warszawa czy Poznań skupiają głównie duże sieci. Ale na wynajem lokalu decydują się też mniejsi gracze na rynku.

Pielęgnacja twarzy lub upiększanie paznokci

Zabiegi kosmetyczne stają się coraz powszechniejsze. To dobra wiadomość dla osób, które planują taki biznes. Świetna lokalizacja jest swego rodzaju trampoliną do sukcesu. To dlatego warto rozważyć centrum handlowe. Gdynia i inne miasta oferują usługi manicure, pedicure i zabiegi kosmetyczne. Nie musisz mieć tego wszystkiego w jednym miejscu. Skup się na jednej działalności i doskonal warsztat. Dobra opinia sprawi, że szybko pojawią się klienci. Bywają placówki, które łączą np. usługi fryzjerskie i manicure. Czasem też pojawia się solarium czy odnowa biologiczna (w okrojonym wydaniu).

Minimalizuj koszty utrzymania

Wydaj ci się, że tylko duże podmioty stać na centrum handlowe? Gdynia i inne polskie miasta celują w umowy różnego typu. Wśród nich są też firmy niewielkie, czasem tylko lokalne. Usługi beauty są bardzo popularne. Nawet spore ich zagęszczenie nie oznacza, że biznes się nie uda. Dobrą radą dla zainteresowanych takim lokalem jest minimalizacja kosztów. Nie wynajmuj dużej powierzchni, bo ją przepłacisz. Potrzebujesz miejsca na kilka stanowisk i nieco przestrzeni na produkty i miejsce dla pracowników. Największy popyt na usługi manicure i pedicure jest w sezonie wiosenno-letnim. Odnowa biologiczna jest popularna jesienią i zimą. Wkalkuluj te trendy w swoje plany.

Podlicz koszty wynajmu i produktów

Chcesz podbijać centrum handlowe? Gdynia, podobnie jak inne duże miasta, dają wielkie możliwości. Bądź konkurencyjny cenowo, ale mądrze dobieraj produkty. Tani manicure, wykonany kiepskimi produktami nie przyciągnie do ciebie ponownie tego samego klienta. Jeśli chcesz wiedzieć, ile zainwestujesz w swój biznes, podlicz wszystkie koszty. To nie tylko wynajem lokalu, ale też korzystanie z instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, wyposażenie salonu i produkty. Oblicz, na ilu klientów możesz liczyć, zanim zyskasz renomę.

Warto w salonie kosmetycznym postawić na coś, czego nie ma konkurencja. Może to być przekłuwanie uszu, masaż dłoni i stóp, hennę, makijaż czy przedłużanie rzęs.