Na czym polega reklama wewnętrzna firmy

0
392

W dziedzinie środków promocji i reklamy możemy przyjąć prosty podział na wewnętrzne i zewnętrzne sposoby promowania. Reklama wewnętrzna to ta, która została zastosowana w siedzibie firmy, ma więc bardziej lokalny zasięg. Nie oznacza to jednak, że jest mniej skuteczna. W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czym jest jej specyfika i jakie są jej główne nośniki.

Charakterystyka reklamy wewnętrznej

Indoor, czyli reklama wewnątrz budynku. Jak sama nazwa mówi, można się z nią spotkać wewnątrz lokali firmowych, które tej reklamy potrzebują. Są to różnego rodzaju neony, kasetony, roll–upy albo ekrany LED, przeznaczone dla określonej grupy docelowej, jaką stanowią zazwyczaj klienci tych lokali. Są oni bardziej podatni na oddziaływanie reklamy wewnętrznej, ze względu na dłuższy z nią kontakt, a także obniżenie czynnika przypadkowości do zera.

Reklama wewnętrzna powinna współgrać z identyfikacją wizualną firmy a także elementami wyposażenia wnętrza, w której została zastosowana. Jej projekty powinny kłaść duży nacisk na estetykę i wykonanie bo na to klienci również zwracają uwagę.

Formy reklamy indoorowej

Do najpopularniejszych wewnętrznych nośników możemy zaliczyć standy, czyli stojące tablice z nadrukowaną promocyjną treścią, świecące neony reklamowe. Różnego rodzaju litery przestrzenne, litery 3D, do których wykonania został użyty na przykład materiał PCV, plexi, lub styrodur.

Następnym ciekawym rozwiązaniem jest kaseton, czyli reklama podświetlana, której boczne krawędzie wykonane są najczęściej z profili aluminiowych lub plexiglasu. Często logo firmowe znajduje zastosowanie w formie podświetlonego kasetonu, dzięki czemu przykuwa uwagę i na dłużej pozostaje w pamięci odbiorcy.

Roll–upy i plakaty reklamowe są kolejnym nośnikiem wewnętrznym. Pierwszy jest rozwijaną grafiką, a drugi jak wszyscy wiemy, bardziej statyczną formą przedstawienia tej samej reklamy.

W ten sposób dokonaliśmy krótkiego przeglądu głównych form reklamy indoorowej, a jest w czym wybierać. Biorąc pod uwagę nieograniczone możliwości kreacji, mamy naprawdę duże pole do popisu dla twórców i producentów reklamy.