Strona głównaBiznesSprawdzone sposoby na pozycjonowanie sklepu internetowego

Sprawdzone sposoby na pozycjonowanie sklepu internetowego

Sklep internetowy, czyli miejsce, w którym prowadzisz sprzedaż produktów na odległość, ma w sobie ogromny potencjał. Ty również możesz go wykorzystać! Oprócz zadbania o odpowiednią szatę graficzną witryny, atrakcyjną ofertę czy profesjonalną obsługę warto również skupić się na jej pozycjonowaniu. Działania z jego zakresu mają na celu podwyższenie Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania Google na określone frazy, czyli słowa kluczowe. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka sprawdzonych sposobów na pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki którym osiągnięcie czołowych pozycji w rankingu stanie się możliwe.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a słowa kluczowe

Pozycjonowanie sklepu internetowego i każdej innej strony powinno zawsze rozpoczynać się od wyboru właściwych słów kluczowych. Tego typu frazy, które mogą przyjmować postać Short-Tail bądź Long-Tail, to zapytania wpisywane w Google przez internautów, umożliwiające znalezienie interesujące ich produkty lub usługi. Możesz sprawdzić, jak działają, wyszukując teraz wybrane hasło, np. fotografie na płótnie na zamówienie, wózek dziecięcy online czy akcesoria dla psa tanio sklep. Po otrzymaniu wyników na samej górze widoczne są linki sponsorowane, które można wykupić za pośrednictwem systemu Google Ads, do niedawna znanego jako Google AdWords. Poniżej znajdziesz wyniki organiczne, na które wpływ ma właśnie pozycjonowanie sklepu internetowego!

Gdy wybierzesz właściwe frazy, które idealnie opisują nie tylko Twoją ogólną działalność, lecz także poszczególne podstrony, pora rozpocząć właściwe pozycjonowanie sklepu internetowego. Należy umieścić je w tytułach zakładek, nagłówkach, metadanych czy też treściach, o których opowiadamy więcej poniżej. Pamiętaj, że im konkretniejsze słowa kluczowe, tym większe masz szanse na to, że internauci to właśnie u Ciebie zakupią wybrany produkt.

Pozycjonuj sklep internetowy treściami

Nieodzownym elementem pozycjonowania sklepu internetowego jest zadbanie o odpowiednie treści, które mają nie tylko zachęcać do zakupu i zawierać potrzebne informacje, lecz także przemycać najważniejsze frazy kluczowe. O czym warto pamiętać w trakcie ich tworzenia? Przede wszystkim o unikalności – zapomnij o kopiowaniu tekstów z sieci i zainwestuj w dobrego copywritera, który stworzy dla Ciebie atrakcyjne i zgodne z zasadami SEO opisy. Duplikowanie treści zarówno sprawia, że nie wyróżniasz się niczym na tle konkurencji, jak i wpływa negatywnie na pozycjonowanie sklepu internetowego. Zadbaj również o wartościowość każdego zdania umieszczonego na Twojej witrynie – byle jakie teksty niskiej jakości, które nie posiadają żadnej wartości merytorycznej, są skutecznie pomijane przez algorytm Google, a tym samym okazują się po prostu bezwartościowe. Oprócz opisów produktów czy usług należy zadbać także o właściwe nazwanie każdej podstrony w taki sposób, aby dokładnie odzwierciedlała jej zawartość. To również doskonałe miejsce na umieszczenie słów kluczowych, które możesz także wykorzystać w adresie URL zakładek.

Pozycjonowanie sklepu internetowego nie należy do najprostszych zadań. Wymienione w tym artykule sposoby to dopiero początek bardzo długiej listy działań, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego tak ważne jest znalezienie profesjonalistów z doświadczeniem, którzy nie tylko doskonale znają się na tym, co robią, lecz także nieustannie śledzą nowinki z branży e-commerce. Nawet najmniejsza zmiana w algorytmie Google może sprawić, że prowadzone do tej pory czynności po prostu przestaną przynosić efekty. Pamiętaj także, że pozycjonowanie sklepu internetowego to inwestycja w przyszłość Twojego biznesu, na której nie warto oszczędzać. Skorzystaj z doświadczenia profesjonalistów, by w pełni cieszyć się sukcesem!

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne