Jak zorganizować konkurs?

0
33

Organizacja konkursów internetowych to coraz częściej poszukiwany temat. Dzieje się tak, gdyż konkursy stały się niezwykle popularnym sposobem promocji – w szczególności w mediach społecznościowych. Niewątpliwie organizacja konkursu niesie za sobą liczne korzyści. Między innymi pozytywnie wpływa na wizerunek marki, na jej rozpoznawalność. Konkurs może też być dobrym sposobem na promocję konkretnych produktów lub usług. Trzeba jednak wiedzieć, że organizacja konkursu wiąże się z koniecznością sporządzenia stosownego regulaminu. Jakie elementy powinny się w nim znaleźć? Na jakie inne elementy warto zwrócić uwagę?

Zasady i regulamin

Na pewno nie może zabraknąć informacji o tym kto jest organizatorem konkursu. Co ważne czasami organizatorem może być firma zajmująca się obsługą konta w mediach społecznościowych (np. agencja interaktywna).

Oczywiście regulamin powinien dosyć szczegółowo określać zasady przebiegu zabawy konkursowej. Trzeba precyzyjnie napisać od kiedy do kiedy jest czas na nadsyłanie zgłoszeń. Jakie warunki należy spełnić by wziąć udział w konkursie. Kiedy zostanie wybrany zwycięzca oraz kiedy zostaną ogłoszone wyniki. Ważne jest także określenie w jakiej formie będą przedstawione wyniki (np. w postaci postu na portalu społecznościowym lub na stronie internetowej itp.).

Na pewno warto zadbać o prawidłowe przetwarzanie danych osobowych. Poza tym w regulaminie nie może zabraknąć informacji o nagrodzie.

Co po konkursie?

Konkurs sam w sobie może być dobrym sposobem na promocję marki. Jednak organizatorzy bardzo często dbają o to by zebrana lista uczestników mogła w przyszłości np. otrzymywać korespondencje marketingową. Innym przykładem jest wykorzystanie prac nadesłanych przez uczestników do późniejszych działań marketingowych. Warto o takich zagadnieniach pomyśleć jeszcze przed rozpoczęciem akcji promocyjnej.

Gdzie promować konkurs internetowy?

Najbardziej oczywistym miejscem są media społecznościowe np. Facebook, YouTube lub Instagram. Poza tym, zdecydowanie warto być aktywnym na serwisach, które są dedykowane dla entuzjastów konkursów internetowych np. e-Konkursy.info