Bez wątpienia pracodawca powinien zapewnić pracownikom komfortowe warunki pracy w biurze. Jedną z kluczowych kwestii jest prawidłowa wentylacja do biura. Co ciekawe, zagadnienie to jest całkiem szczegółowo poruszane w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku. W związku z czym w niniejszym artykule odpowiadamy na pytanie – czy klimatyzacja do biura to dobry pomysł?
Zgodnie z przytoczonym rozporządzeniem pomieszczenia powinny zapewnić pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki. Dotyczy to oczywiście wielu różnych aspektów. Rozpoczynając od prawidłowej wentylacji poprzez oświetlenie, temperaturę, wilgoć oraz wiele innych aspektów. Żeby sprostać tym wymaganiom i jednocześnie zapewnić pracownikom komfortowe warunki, które sprzyjają wydajnej pracy warto pomyśleć o szczelnych oknach, dobrym naświetleniu oraz klimatyzatorze. Urządzenie zwane klimatyzatorem jest coraz częściej spotykane w polskich biurowcach, jednak wciąż nie jest standardem w każdej powierzchni biurowej.
W biurze powinna panować komfortowa temperatura. Co ciekawe, wysokość temperatury bardzo precyzyjnie regulują przepisy – temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni Celsjusza. Może się wydawać, że jest to trochę mało, dlatego tym bardziej odpowiedzialny pracodawca powinien postarać się by w pomieszczeniu panowało komfortowe 22-23 °C.
Warto zauważyć, że współczesne klimatyzacje mają możliwość ogrzewania powietrza w związku z czym przydają się również w zimie. Ponadto, korzystanie z klimatyzacji pozytywnie wpływa na jakość powietrza w biurze.
Naszym zdaniem zdecydowanie warto korzystać z klimatyzacji w biurze. Zapewnienie komfortowych warunków do pracy powinno być priorytetem dla pracodawcy. Komfortowe warunki to nie tylko wymóg prawny, lecz także pewien standard jaki już na stałe zagościł w polskich biurach. Lepsze warunki pracy pozwalają osiągnąć lepszą efektywność.