Sztuczna inteligencja a cyfrowy marketing

0
31

Sztuczna inteligencja to bezsprzecznie jeden z głównych trendów oddziaływujących na teraźniejszość i przyszłość marketingu cyfrowego. Korzyści osiągane dzięki tej nowoczesnej technologii są trudne do przecenienia. Rozwiązania bazujące na AI pozwalają maksymalizować efekty działań marketingowych przy jednoczesnej optymalizacji kosztów promocji.

Dlatego firmy e-commerce coraz chętniej rozwijają własne oprogramowanie lub współpracują z firmami programistycznymi poszukując możliwości wykorzystywania sztucznej inteligencji w obszarze relacji z klientami. Także w obszarze marketingu cyfrowego.

Personalizacja treści

Personalizacji treści to od kilku lat jedno z najważniejszych zadań internetowych marketerów. Badanie potrzeb klienta i dostosowywanie do nich odpowiednich działań zyskało taką popularność, że stało się trwałym elementem strategii firm i jedną z podstaw konkurencyjności.

Personalizacja treści ma zastosowanie na wszystkich etapach relacji handlowej z klientem. Jest wykorzystywana w:

  • procesie pozyskania klienta,
  • procesach zakupowych,
  • procesach obsługi posprzedażowej.

Dzięki niej można zwiększać efektywność komunikacji z klientami i oferować im rozwiązania, których oczekują.

Personalizacja komunikacji marketingowej to obszar, w którym doskonale sprawdzają się technologie sztucznej inteligencji i machine learning. Zachowania i decyzje klientów dostarczają ogromną ilość danych. Ich analiza pozwala przewidywać przyszłe potrzeby oraz dostosowywać do nich zarówno ofertę jak i komunikaty marketingowe. Potencjalne korzyści sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się na rozwój własnego oprogramowania umożliwiającego personalizację treści lub jego zakup w software house.

Automatyzacja tworzenia treści

Sztuczna inteligencja zapewni nie tylko możliwość precyzyjnej personalizacji komunikatów kierowanych do klientów. Dzięki samouczącemu się oprogramowaniu możliwe jest także pełne zautomatyzowanie procesu tworzenia treści. Oczywiście dostosowanego do potrzeb i oczekiwań konkretnego klienta.

Automatyzacja pozwoli na przyspieszenie procesów promocji produktów, zakupów i posprzedażowej obsługi klienta.

Narzędzia cyfrowego marketingu

Oczywiście sama sztuczna inteligencja nie wystarczy. Konieczny będzie dalszy rozwój narzędzi, dzięki którym komunikaty będą docierały do klienta. Chodzi przede wszystkim o:

  • rozpoznawanie mowy i twarzy,
  • obsługa przez wirtualnych asystentów klienta – chatboty,
  • rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną.

Te coraz bardziej popularne i coraz doskonalsze produkty software house-ów pozwolą na skuteczne przekazywanie klientom tworzonych automatycznie spersonalizowanych komunikatów w szybki i atrakcyjny sposób.

Podsumowanie

Oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję jest przyszłością branży e-commerce. Jego rozwojowi sprzyja zarówno specyfika branży jak i ogromna konkurencja. Bez rozwoju własnych rozwiązań lub współpracy z firmami programistycznymi firmom trudno będzie zyskiwać przewagę nad konkurentami. W efekcie trudniej im będzie przyciągać i utrzymywać coraz bardziej wymagających i zabieganych klientów.