Gadżety reklamowe – wpływ na budowanie wizerunku marki

0
110
Hipster business successful teamwork concept, business group assembling jigsaw puzzle

Istnieje wiele powodów, aby w te święta włączyć gadżety promocyjne do strategii marketingowej firmy. Prowadzone na całym świecie badania jasno pokazują, że takie działania przynosi wymierne korzyści i dlatego jest niezwykle popularne wśród specjalistów zajmujących się marketingiem.

Według ankiet aż 94 procent klientów pamięta gdzie otrzymali gadżet w prezencie. Ponadto 84% osób twierdzi, że im się to podobało, a aż 85% osób doceniło to tak bardzo, że odczuwało chęć kupienia produktów firmy.

Oto cztery najważniejsze powody, dla których gadżety reklamowe mogą być właściwą inwestycją dla każdej firmy.

Gadżety reklamowe zwiększają rozpoznawalność marki

Markowe gadżety są doskonałym narzędziem marketingowym. Dzięki wyróżniającemu się logotypowi stają się świetnym sposobem na promocję firmy i zwiększenie jej rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. To także doskonały sposób na to by zostać zapamiętanym.

Oferowanie użytecznych gadżetów, który będą regularnie używany przez potencjalnych klientów, to zatem fantastyczna okazja do rozpoczęcia relacji.

Gadżety reklamowe kształtują wizerunek marki

Gadżety to sposób na przekazanie potencjalnym i obecnym klientom wartości firmy. Dzięki gadżetom możliwe jest wykreowanie pozytywnego wrażenia, które następnie przenoszone jest na całość działalności firmy – na oferowane produkty lub poziom obsługi klientów.

W jaki sposób można wykorzystywać gadżety do kreowania oczekiwanych ocen? Na przykład firmy innowacyjne mogą wykorzystywać zaawansowane technologicznie gadżety, które podkreślą ich koncentrację na nowoczesnych rozwiązaniach.

Natomiast firmy koncentrujące swój przekaz marketingowy ekologii mogą wykorzystywać oryginalne gadżety reklamowe o niewielkim wpływie na środowisko naturalne – pochodzące z recyclingu lub wykorzystujące alternatywne źródła energii.

Gadżety reklamowe umożliwiają budowanie trwałych relacji z klientami

Badania pokazują, że relacje z lojalnymi klientami są zdecydowanie bardziej rentowne od relacji z klientami nowo pozyskanymi. Dlatego też budowanie lojalności klientów jest ważnym celem marketingowym dla każdej firmy.

Przydatne, markowe prezenty w postaci gadżetów reklamowych to wyraz uznania dla dotychczasowych klientów. Jest zatem oczywiste, że łatwiej utrzymywać relację z klientami, którym wyraża się uznanie. Jest to przez nich wysoko oceniane i ma oczywisty wpływ na poziom ich lojalności.

Koszt gadżetów reklamowych

Podsumowując można stwierdzić, że jeśli firma chce zwiększyć świadomość marki oraz stworzyć silne i długotrwałe relacje z klientami, gadżety reklamowe mogą być dla niej doskonałym rozwiązaniem.

Warto także pamiętać, że powyższe zalety gadżetów reklamowych są oczywiście bardzo ważne. Jednak istnieje jeszcze jedna korzyść, o której nie wspominaliśmy. Otóż gadżety reklamowe są stosunkowo niedrogim sposobem promocji firmy. Wydatki na materiały promocyjne tego typu są z reguły zdecydowanie niższe niż wydatki na inne formy reklamy jak np. kampanie reklamowe w internecie lub innych mediach. Są również zdecydowanie tańsze niż kampanie przy wykorzystaniu tradycyjnych nośników reklamowych – np. billboardów.